عوامل مهم در روشنایی نهار خوری و استفاده از لوستر مناسب

عوامل مهم در روشنایی نهار خوری

اتاق ناهارخوری :

در اتاق ناهارخوری(فضایی که میز ناهارخوری در آن قرار دارد) ، نور یک عنصر بسیار مهم و حیاتی است چرا که نور کافی در هنگام صرف غذا یک فاکتور مهم و اساسی به شمار آمده و همچنین تاثیر مهمی در حال و هوای فضا دارد.قطعا صرف غذا در زیر یک نور مناسب که از یک لوستر زیبا ساطع می شود، پذیرایی شما را جذاب تر و لذت بخش تر خواهد کرد.در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 از سرمایه گذاری برای خرید یک لوستر بسیار شیک و لاکچری برای ناهارخوری نترسید!
متاسفانه بسیاری از خریداران لوستر ناهارخوری به این موضوع اشاه می کنند که به دلیل اهمیت کم این قسمت از منزل، تمایل به صرف مبلغ چندانی برای خرید ندارند و ترجیح می دهند مبالغ بسیار بالاتری را برای فضای نشیمن یا پذیرایی در نظر بگیرند و این در صورتی است که فضای ناهارخوری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فضاها در محیط است.
لذت خوردن یک غذای خوب زیر یک لوستر شکیل با نور مناسب را با هیچ چیز دیگری نمی توان عوض کرد، یکی از معدود فضاهایی که این روزها کل اعضای خانواده را در کنار هم قرار می دهد، ناهارخوری است پس هرقدر برای چنین فضایی هر قدر هم سرمایه گذاری کنید، بازخورد خواهید گرفت.
علاوه بر موارد فوق، کدبانوی خانه ساعت های زیادی را صرف پخت و پز و تزیین یک غذای لذیذ و زیبا کرده و چنانچه نور مطلوب را روی خوراکی ها نداشته باشیم، زحماتشان به خوبی به چشم نخواهد آمد.
بنابراین خود را از لذت صرف یک ناهار یا شام عاشقانه و دوستانه در کنار خانواده یا دوستان محروم نکنید.باور کنید ارزشش را دارد.

اشکال هندسی این آویز در کنار ترکیب رنگ ساده آن ها فضایی چشم نواز و منحصر به فرد را خلق کرده است.

2) یک محل میز محور را انتخاب کنید
در مرحله دوم این مورد را در نظر داشته باشید که لوستر شما باید در وسط میز ناهارخوری قرار گیرد نه در وسط اتاق، اگر میز شما در گوشه اتاق قرار دارد، یک منبع نور ساده برای روشنایی اتاق انتخاب کنید و یک لوستر شکیل برای بالای ناهارخوری.
سعی کنید قبل از نصب لوستر، میز ناهارخوری را در محل قرار دهید تا عملیات نصب به درستی و با دقت انجام شود.

اگر دقت کنید این آویز در وسط ناهارخوری نصب شده است و نه در مرکز اتاق.

3) ابعاد میز را در نظر بگیرید
حتما در هنگام خرید لوستر به ابعاد میز ناهاخوری توجه داشته باشید، به طور متوسط و استاندارد لوستر شما باید فضایی در حدود یک سوم از میز را در بر بگیرد. به عنوان مثال برای میزی به طول 120 سانتیمتر، لوستری با اندازه 40 سانتیمتر مناسب خواهد بود. البته در نمونه لوسترهای خطی این میزان می تواند بیشتر نیز بوده و تا یک دوم میز نیز باشد.

نصب دو یا چند آویز تکی با فاصله مناسب ازهم و یا استفاده از آویزهای چند شعله نامنظم نیز گزینه مناسبی می تواند باشد.

آویزهای نامنظم نیز با توجه به شکل خاص شان گزینه مناسبی برای جلب توجه مهمانان ویژه تان هستند.

4) ارتفاع مناسب از میز را در هنگام خرید و نصب در نظر بگیرید
از نظر ارتفاع لوستر، کمی بیشتر وقت بگذارید و با بالا و پایین کردن آن ببینید چه ارتفاعی مناسب است. لوستر باید به گونه ای قرار گیرد که نه آن قدر پایین باشد که جلوی دید شما را بگیرد و افرادی که روبرویتان نشسته را نبینید و نه آنقدر بالا باشد که نور آن بطور کامل به میز نرسد. به طور متوسط فاصله لوستر از ناهارخوری عددی بین 75 تا 100 سانتیمتر می تواند باشد.

چراغ ها باید آویزان شوند تا نور کافی را به خوراکی های خوشمزه و زیبایی که به دست کدبانوی منزل پخته و تزیین شده اند رسیده، بطوریکه چشمتان را از روی میز برندارید.

5) نه خیلی روشن و نه خیلی تاریک
چنانچه نور ساطع شده از لوستر زیاد باشد، زیبایی گل و اشیا و خوردنی های روی میز را نخواهید دید. نور زیاد سبب می شود که رنگ ها و اشکال بطور کامل دیده نشوند و در اصطلاح چشم را بزنند. همچنین اگر نور کم باشد قطعا احساس بی میلی نسبت به خوراکی ها خواهید داشت.
اگر از چراغی استفاده می کنید که قابلیت نصب یک عدد لامپ را دارد، از لامپ هایی استفاده کنید که قابلیت نصب دیمر را دارند(دیمر امکان کم و زیاد کردن نور یک لامپ را فراهم می سازد).اگر چراغ تان از چند لامپ بهره می برد، سعی کنید نور طی دو یا سه مرحله قابل تنظیم باشد تا نور را در حالت دلخواه تنظیم نمایید زیرا ممکن است در طول روز نیاز به نور همه لامپ های لوسترتان احساس نشود.

6) از اهمیت نورهای جانبی نیز غافل نشوید!
عموما چراغ بالای ناهارخوری، فضای روی میز را روشن کرده و نور را بیشتر در این قسمت متمرکز می نماید و این در حالی است که اتاق ناهارخوری فقط شامل میز نبوده و سایر قسمت ها نیز به نور و روشنایی نیاز دارد.برای این منظور می توانید از نورهای مکملی مانند لوستر دیواری و امثال آن استفاده کنید.
برای تابلوها و آثار هنری زیبایی که در اتاق ناهارخوری قرار داده اید، از چراغ های تزیینی که نور را روی این آثار متمرکز می کنند استفاده کنید.

چراغ های دیواری و نورهای جانبی را طوری قرار دهید که گوشه های فضا نیز به خوبی روشن شده تا فضا بزرگتر نشان داده شده و در هنگام صرف غذا احساس بهتری پیدا کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now