انواع پوشش و رنگ بندی ها در صنعت آبکاری

انواع پوشش و رنگ بندی ها در صنعت آبکاری

انواع پوشش و رنگ بندی ها در صنعت آبکاری :

انواع پوشش:

  • آبکاری
  • الکترواستاتیک
  • برنز
  • آنتیک

 

  • آبکاری : فرآیند آبکاری یک فرآیند تولیدی است که در آن یک لایه نازک از فلز سطح فلز دیگر را می پوشاند. آبکاری فلز مزایای بسیاری را برای محصولات ساخته شده از فلز و سایر مواد فراهم می کند. فرآیند آبکاری بیشتر از طریق آبکاری الکتریکی که نیاز به جریان الکتریکی دارد انجام می‌شود.

 

˜  آبکاری نقره: آبکاری (پوشش دهی) سطح آلیاژ برنج بوسیله فلز نقره

˜  آبکاری نیکل: آبکاری (پوشش دهی) سطح آلیاژ برنج بوسیله فلز نیکل

˜  آبکاری طلا: آبکاری (پوشش دهی) سطح آلیاژ برنج بوسیله طلای 24عیار سوئیس با خلوص99.99%

˜  آبکاری طرح طلا: آبکاری (پوشش دهی) سطح آلیاژ برنج به روش الکتروفورتیک

˜  آبکاری مس: آبکاری (پوشش دهی) سطح آلیاژ برنج بوسیله فلز مس

 

  • الکترواستاتیک : پوشش الکترواستاتیک یک فرآیند تولیدی است که از ذرات باردار رنگ پودری برای رنگ آمیزی کارآمدتر قطعه کار استفاده می کند. رنگ موردنظر، به شکل ذرات پودری، در ابتدا با استفاده از روش‌های پاشش معمولی به سمت قطعه کار رسانا پخش می‌شود و سپس با یک بار الکترواستاتیکی قوی این کار انجام شده و جهت ماندگاری طولانی مدت، در کوره پخته می‌شود.

پارس لوستر فراهانی امکان سفارش تمامی طیف رنگ36گانه به روش الکترواستاتیک وجود دارد.

انواع و رنگ بندی ها 

الکترواستاتیک

  •  برنز : محصولاتی که با نام برنز در مجموعه پارس لوستر ارائه می‌شود آلیاژ برنج با عیار مخصوص می‌باشد که آبکاری رو آن انجام نشده و قطعات بعد از مراحل تولید، فرچه‌ایی شده که این کار باعث لایه‌برداری از سطح فلز شده و لایه جدید بسیار درخشنده و طلایی رنگ می‌باشد و بوسیله پوشش‌دهی با ورنی کوره‌ایی این شرایط حفظ و ماندگار می‌گردد.

  • آنتیک : در روش آنتیک کاری با مواد شیمیایی حاوی رنگدانه و استفاده از ابزارهای خاص جهت اعمال پوشش و کهنه‌کاری اقدام می‌گردد سپس جهت نگهداری و ماندگاری پوشش آنتیک از یک لایه کیلر شفاف استفاده می‌شود. آنتیک کاری و عتیقه سازی در مجموعه پارس لوستر فراهانی به 2 صورت تیره و روشن انجام می‌شود.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now